Toyota jako jedna z mála automobilek nekráčí do slepé uličky. Technologie palivových vodíkových článků spojuje výhody elektromobilu a spalovacího vozidla. Toyota nabízí, prodává i provozuje model Toyota Mirai, který používá technologii palivových článků TFCS (Toyota Fuel Cell System), která kombinuje palivové články se známým hybridním pohonem.
Jak vodíkový pohon od Toyoty funguje
Vodíkový pohon se skládá z vysokotlaké nádrže na vodík a vodíkového článku + hybridního systému. Soustava TFCS za jízdy negeneruje žádné emise CO2 ani žádné jiné škodliviny. Generuje pouze vodu a vodní páru. Vodík se tankuje na CNG nebo LPG. Auto se chová jako klasický elektromobil s dojezdem spalováku.
Toyota Mirai dosahuje nejvyššího výkonu 114 kW (155 k). Výkonová hustota 3,1 kW/l je o 50% lepší než u minulého modelu. Dojezd se výrazné zvětšil a klesla spotřeba. Rentabilita modelu je řádově lepší.
Základem zlepšení hustoty je vysoce účinný měnič o vysoké kapacitě. Napětí se zvýšilo v článcích Toyota FC Stack na 650 voltů. Díky vyššímu napětí bylo možné zmenšit rozměry elektromotoru i počet palivových článků v sadě Toyota FC Stack. Menší a výkonnější soustava TFCS znamená nižší náklady a úspory na provozu. Toyota nejezdí po veletrzích předvádět elektrony a naleštěné koncepty, ale je skutečně světovou jedničkou.