Zimní start

2009 - 2016
Odpovědět
Lada
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 16. úno 2012 18:19:07

Zimní start

Příspěvek od Lada »

zdravím

měl bych dotaz. Budu rád pokud mi tu někdo poradí.
Koupil sem před 3 týdny Toyota corolla verso a od samého začátku mám problém se startováním.
Zakoupil sem novou baterii, vymněnil sem palivový filtr, další rada vymněnit gumičky na elektromagnetickém ventilu.
veškerá snaha je marná. Pokud stojím v Garáži bez problému, jedu na pul dne nechám to stát venku taky bez problému, jen stojí do rána venku tak nechytí.
Stačí sprejem stříknout do sání a nastartuji.
pro upřesnění. rok výroby 2007 model 2008 motor d4d 100 kW
Pokud má někdo stejnou zkušenost budu rád když mi poradí co s tím.

Martin_HnN
Příspěvky: 5
Registrován: ned 01. led 2012 23:59:44
Bydliště: Liberecko

Zimní start

Příspěvek od Martin_HnN »

napiš prosím, jaký sprej a do čeho to přesně stříkáš.
Nepíšeš při jakých teplotách to dělá.
Já mám podobný problém - při teplotách pod -5 už je znatelný problém při startování.
Musím mít plně sešlápnutý plyn. Také se mi osvědčilo bez sešlápnuté spojky projít "zapnutí klíčku do polohy 2" (start bez spojky).
Při -11/-12 už velký problém se stratováním -> start nutno provést cca. 5-6 x ... vypadá to spíš, jako že nedává palivo - ale nevím co. [pokud máš někoho kdo ti bude při startu pumpovat palivo, tak to zkus - já nikoho nemám ... na palivovém filtru je nahoře pumpička]
Výměna palivového filtru bez odezvy (chovalo se to naprosto stejně.)
Tankuji jen kvalitní naftu - momenntálně zimní (do -33) + aditivum VIF v koncentraci pro "velký mráz" - tedy 3 násobek.
Nicméně bez aditiva se stejnou naftou (do -33) se to chovalo stejně => naftou to není.

U mého auta je předpoklad prasklého těsnění pod hlavou. Při startu to vychrstne trochu cladící kapaliny - nicméně po vychrstnutí se hladina udržuje na stále stejné hladině a více neubývá. Možná to má souvislost (velký mráz - vetší mezírka - menší komprese => po nastatování zvětšení teploty - materiál se roztáhne, zvýší se komprese - je po problému) V servisu vědí kulový - alespoň v tom mém. Jediné co jsou schopni je zkoušet co by to mohlo být - jenomže na náklady zákazníka ...
Corolla Verso 2007 - 2,2 D-4D

Uživatelský avatar
Radek
Příspěvky: 1
Registrován: sob 18. úno 2012 17:09:01

Zimní start

Příspěvek od Radek »

Mám Verso 2007 Model 2008 a ten problém se zimním startem mám taky. Toyoty a klíčkem mají výhodu že nažhaví vícekrát, tačítko bohužel. :( . Jinak spokojenost je to třetí Toyota v rodině, první byla Corolla (1995), Carina E (1995) stále slouží jako druhé auto a teď Corolla Verso 2007 2.2 D4D 100 kw. Maximální spokojenost. Bratr Avensis combi D4D (2004).
Při zimních startech jsem nechal 4 sec žhavit, pak pustil spojku, starovaní se nespustilo, pak startování opakoval a nastartoval bez problemů. Byla to taková fligna ja více krát nažhavit :lol: .
Naposledy upravil(a) Radek dne sob 25. úno 2012 13:09:41, celkem upraveno 2 x.
COROLLA VERSO 2.2 D4D 100 kW r.v. 2007 model 2008

Martin_HnN
Příspěvky: 5
Registrován: ned 01. led 2012 23:59:44
Bydliště: Liberecko

Zimní start

Příspěvek od Martin_HnN »

Jak jsem psal - "startuješ" s nesešlápnutoiu spojkou - a nažhavení se provede ...
Corolla Verso 2007 - 2,2 D-4D

Lada
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 16. úno 2012 18:19:07

Zimní start

Příspěvek od Lada »

Zdravím Toyotáky.
Dík za příspěvky.
V servisu se celkem snaží dokonce se spojili i s Boschem o rady tam nám poradili výmněnu žhaviček.
Sice se mněřili několikrát ale podle nich mužou vykazovat že jsou dobré ale nežhaví po celé délce doporučují výmněnu. Skusím ještě tu výmněnu a dám vědět.Starty do -5 sou celkem v pohodě jak spadne teplota níž je problém. Sprej mám na čištění brzdného sistému ale je to jedno hlavně že obsahují líh nebo nějakou hořlavinu a stačí stříknout do sání je jedno jestli přez filtr nebo přímo do potrubí. Zdravím a přeju příjemné užívání našich mazlíčku :lol:

Martin_HnN
Příspěvky: 5
Registrován: ned 01. led 2012 23:59:44
Bydliště: Liberecko

Zimní start

Příspěvek od Martin_HnN »

Diky za info.
dej vědět výsledek, ale na žhavičky jsem skeptický.
Dnes bylo -2 °C a start jsem provedl bez sešlápnutého plynu - a hned jak to otočilo s motorem jsem si to uvědomil a přidal - ale chovalo se to jako obvykle - prostě nic, až těsně před okamžikem, kdy to přestává točit (což je takových pro mně strašně dlouhých 20-30 sekund) tak to blaflo a bylo vymalováno (teda nastartováno :-D).

Mám spíš pocit, že to má co do činění s palivovou soustavou (teda u mně), ale že nafta je OK (Verva do -33 + 3 x doporučená dávka zimního VIFu). Jak to chytne, tak už to jede ... kdyby zamrzala nafta, tak by to chcípalo cestou, což se neděje.
Corolla Verso 2007 - 2,2 D-4D

Odpovědět